4 Mayıs 2016 Çarşamba

BEBEKLER İÇİN ENGİNARLI SİYEZ BULGURU PILAVI

Malzemeler
Yarım Enginar
Yarım Çay Bardağı Siyez Bulguru
1 Tane Küçük Boy Yeşil Biber
2 Tane Arpacık Soğan
1 Tatlı Kaşığı Salça veya yarım domates
1 Tatlı Kaşığı Zeytinyağı
1 Tatlı Kaşığı Tereyağ
1 Küp Et suyu
1 Çay Bardağı Sıcak Su
Çok az miktarda tuz,nane,karebiber
Yapılışı 
Öncelikle enginar ları küçük küçük doğrayıp 15 dakika kadar hasladim.  Haşlama suyuna 1-2 damla limon sıktım. Küçük kuçuk doğradıgım Soğanları ve yeşil biberi zeytin yağda hafif soteledim.  Haslanan enginar lari da ekleyip biraz daha soteledim. Salçayı ekleyip biraz kavurun.  Yıkanmış siyez bulguru ve baharatlari ekleyip bir iki tur çevirdim. En son sıcak suyu ve et bulyonu ekleyerek klasik  pilav gibi pişirdim.



Not:    Enginarı bebeğinizle tanıştırırken üç gün bekleme kuralını uygulamanız gerek. 
            Enginar diüretik (idrar söktürücü) bir yiyecek. Gurmeniz ishalse su kaybını artırmamak için enginar vermeden önce doktorunuza sorun.

Miniklerinize Afiyet olsun...
renklimelod

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder