6 Şubat 2016 Cumartesi

TAVUKLU ÇÖKERTME

Malzemeler
2 Adet Tavuk Göğsü
1 Adet Kuru Soğan
2 Diş Sarmısak
4 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
Tuz
Karabiber
1 Çay Kaşığı Köri

Tabanı
4 Adet Patates
Tuz
Sıvı Yağ

Ara Sosu
1 Kase Yoğurt
2 Diş Sarmısak

Yapılışı
 Tavaya sıvı yağı ekleyip , küçük doğranmış soğanları kavurdum. Julyen kestiğim tavuk göğüslerini ve sarımsakları ekleyip, tavuklar suyunu salıp çekinceye kadar kavurdum.Dilerseniz mantar ve kapya biber de ekleyebilirsiniz.Altını kapatmaya yakın tuzunu, karabiberini ve körisini ekledim. Kapya biberi de altını kapatmaya yakın eklemeniz daha iyi olur çok beklediğinde kabukları soyuluyor.
  Diğer tarafta patatesleri soyduktan sonra, ince ince uzunlamasını doğradım ve tuzlayıp kızarttım. Kağıt havlu üzerinde bekletip yağını çektirdim.
  Kasede yoğurtla ve dövülmüş sarımsakları da karıştırdım. (Kıvamlı olması için isterseniz 1 kaşık falan mayonez ekleyebilirsiniz)
  Servis tabağına ilk önce patatesleri koydum, üzerinde çırpılmış sarımsaklı yoğurtları gezdirdim. En üstede körili tavukları koydum.



Afiyet olsun...
renklimelodi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder