5 Nisan 2016 Salı

BEBEKLER İÇİN ENGİNAR ÇORBASI (+9 Ay)

Malzemeler
1 Adet Enginar
1 Adet Küçük soğan
1 Diş Sarımsak
1 Tutam Dereotu
1 Tatlı Kaşığı Zeytinyağ
2 Tatlı Kaşığı İrmik
2 Küp Et suyu
1 Su bardağı Su

Yapılışı
Ben enginarı marketten temizlenmiş olarak aldım.Market limonlu su içerisinde verdiği için önce güzelce suda yıkadım.Zeytin yağında irmiği kavurdum.Küçük küçük, doğradığım soğanı ve sarımsağı ekleyerek 1-2 tur çevirip, doğranmış enginarı ekledim. Biraz çevirdikten sonra et suyu ve suyu ekleyerek enginar yumuşayana kadar pişirdim. Ben çatalla ezip verdim siz bebeğinizin yutma durumuna göre ezip veya blandırdan geçirip verebilirsiniz.



Not:    Karnıbaharı bebeğinizle tanıştırırken üç gün bekleme kuralını uygulamanız gerek. 
            Enginar diüretik (idrar söktürücü) bir yiyecek. Gurmeniz ishalse su kaybını artırmamak için enginar vermeden önce doktorunuza sorun.

Miniklerinize Afiyet olsun...
renklimelod

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder